Brugbar viden              
giver brugbare resultater...    
 

CAVALIUS  research

    


Start
--

Kundeanalyse
Markedsanalyse 
HR målinger

 

Projektledelse

--

Om Cavalius

Eks. på kunder

Kontakt

 

Invitation:

Få mere at vide i forhold til netop jeres situation.

Få en uforpligtende dialog via mail, telefon eller ansigt til ansigt.

 

     © 1999-2009 Cavalius

 
 

         
 

 
Kundetilfredshedsanalyse

Der kan være flere formål at undersøge kundernes krav, prioritering, tilfredshed og loyalitet.

Resultaterne af en kundetilfredshedsanalyse kan anvendes direkte som grundlag for at trimme og forbedre de ydelser eller produkter, som kunderne køber nu. Det kan endvidere tjene som et forvarsel om problemer, hvis kunderne ikke helt modtager det, de ønsker.

Hvis der i analysen også fokuseres på loyalitet, kan man proaktivt arbejde med at forhindre tab af nuværende kunder. Det er langt lettere (billigere) at forebygge kunde-exit - end at genvinde tidligere kunder eller få nye kunder. 

Man kan desuden få en langt bedre forståelse af, hvorfor man taber nogle kunder, hvis man også undersøger tidligere kunders årsager til exit. Det kan afdække, om det er en bestemt type kunder, bestemte produkter/ydelser eller om der er nogle bestemte krav, der ikke opfyldes.

Kundetilfredshedsundersøgelser kan også anvendes i virksomhedens udvikling. Ikke mindst hvis kundeanalysen også fokuserer på kundernes krav og prioriteringer. Hvad kræver kunderne for at være tilfredse og blive loyale kunder? 
Og næsten lige så vigtigt: Hvad er ikke så afgørende? For hvis man gør alt bedre, vil man måske få tilfredse kunder, men måske unødvendigt store udgifter, der svækker konkurrencevnen.


Cavalius' måling af kundetilfredshed er kendetegnede ved:

  • Kundetilfredshedsanalyser der kan bruges i de beslutninger, der skal tages
  • Erfaringer og metoder, der kan tilpasses til jeres formål
  • Fokus på formål og brugbare resultater
  • Klar formidling af beslutningsorienteret information 

Metoder

  • Online survey
  • Telefoninterview
  • Fokusgrupper - gruppeinterview

Se mere om metoder og analyseforløb her.

 


 
CAVALIUS research, Vinagervej 30, DK-2800 Lyngby.
Kontakt: Jack Otto Kristensen på: 
jack@cavalius.dk el. 23 72 76 11.